♥...mamazi ...♥

حرف های من...

♥...mamazi ...♥

حرف های من...

ترجمه


یکی این جمله رو ترجمه کنه...:دی

نظر نزاری فقط...

دلتنگ





دلتنگ که باشی ،

آدم دیگری می‌شوی

خشن‌تر.. عصبی‌تر.. کلافه‌ تر و تلخ‌ تر

و جالبتر اینکه ، با اطرافیان هم کاری نداری

همه اش را نگه میداری و دقیقا سر کسی خالی میکنی ،

که دلـتنگ اش هستی...

دوباره


مدتـــهاســـت 

دلـــم شـــروعــی تـــازه میخــــــواهــد 

.

.


تــو بیـــــــا 

.

.

.

مــــــرا دوبـــــاره آغـــــــاز کـــن .....!!




اندوه فقر (پروین اعتصامی)

سلام این شعرو خیلی دوست دارم برای همین گذاشتم

با دوک خویش، پیرزنی گفت وقت کار                کاوخ! ز پنبه ریشتنم موی شد سفید

از بس که بر تو خم شدم و چشم دوختم              کم نور گشت دیده‌ام و قامتم خمید

ابر آمد و گرفت سر کلبهٔ مرا                  بر من گریست زار که فصل شتا رسید

جز من که دستم از همه چیز جهان تهیست              هر کس که بود، برگ زمستان خود خرید

بی زر، کسی بکس ندهد هیزم و زغال                   این آرزوست گر نگری، آن یکی امید

بر بست هر پرنده در آشیان خویش                      بگریخت هر خزنده و در گوشه‌ای خزید

نور از کجا به روزن بیچارگان فتد                    چون گشت آفتاب جهانتاب ناپدید

از رنج پاره دوختن و زحمت رفو                           خونابهٔ دلم ز سر انگشتها چکید

یک جای وصله در همهٔ جامه‌ام نماند                      زین روی وصله کردم، از آن رو ز هم درید

دیروز خواستم چو بسوزن کنم نخی                     لرزید بند دستم و چشمم دگر ندید

من بس گرسنه خفتم و شبها مشام من               بوی طعام خانهٔ همسایگان شنید

ز اندوه دیر گشتن اندود بام خویش                     هر گه که ابر دیدم و باران، دلم طپید

پرویزنست سقف من، از بس شکستگی                در برف و گل چگونه تواند کس آرمید

هنگام صبح در عوض پرده، عنکبوت                     بر بام و سقف ریخته‌ام تارها تنید

در باغ دهر بهر تماشای غنچه‌ای                         بر پای من بهر قدمی خارها خلید

سیلابهای حادثه بسیار دیده‌ام                            سیل سرشک زان سبب از دیده‌ام دوید

دولت چه شد که چهره ز درماندگان بتافت                  اقبال از چه راه ز بیچارگان رمید

پروین، توانگران غم مسکین نمیخورند                   بیهوده‌اش مکوب که سرد است این حدید

پروین اعتصامی

تنها بودن

تنها بودن ، قدرت میخواهد...


و این قدرت را کسی به من داد که روزی میگفت تنهایت


نمی گذارم...


برای نمایش بزرگترین اندازه کلیک کنید

روزه های من........



www.yedooneh.ir



گناه شکستن روزه های امسال هم پای تو  . . .
این رمضان ، هر روز باید غم تو را  ” بخورم ” . . .

یک تلنگر


اگر صادقانه و با محبتی قلبی و دلسوزانه انجام نشه ؛

اگر مودبانه  و  از راه درستش و از طریق اهلش انجام نشه ...

حتی اگر همه ی اینها باشه ولی با ظرافت خاص خودش انجام نشه،

درست برعکسش نتیجه میده و میشه :

نهی از معروف و امر به منکر ...

بقول گیله مرد که میگفت : امر به معروف و نهی از منکر  اینقدر مهم و ظریفه که گاهی دو امام دست در دست هم میدن تا وضوی پیرمردی رو اصلاح کنند ...

رفعت و عظمت مقام حضرت موسی علیه السلام بر همه آشکاره ؛ ولی آیا  کسی هست که " داستان موسی و شبان " اش رو نشنیده باشه ...

یه نگاه سرسری......


وقتی کسی در کنارت هست،خوب نگاهش کن !

به تمام جزئیاتش…

به لبخند بین حرف هایش..

به سبک ادای کلماتش،

به شیوه ی راه رفتنش،نشستنش..

به چشم هاش خیره شو..

دستهایش را به حافظه ات بسپار…

گاهی آدم ها انقد سریع میروند،که حسرت یک نگاه سرسری را هم به دلت میگذارند…